Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Divím se, že jste mohl dopustit, aby se vám ztratil rodný list. Já ho mám v originále a ještě v notářem ověřené kopii. Počítačová data taky zálohuji (měsíčně na dva externí disky a dekádně na flashku :-)).

0 0
možnosti
Foto

Měl jsem ho v dezolátním stavu a při poslední výměně OP mi řekli, že si mám nechat vystavit nový. Jsem bordelář, tak jsem to torzo někde na dně skříně založil a nechtělo se mi ho hledat (mám doma ještě krabice po 2 stěhováních). Tož tak. ;-)

Dneska už mám nový OP, Lítačku, provizorní doklad z VZP a novou bankomatovou kartu. Ještě vyběhat INkartu, průkazku ARRIVA na středočeské autobusy, benefitní a stravenkovou kartu.

Ztratil jsem různé průkazy, ale takovou smršť ztráty všech tu ještě nebyla.

Přesto jsem daleko hůř snášel ztrátu mobilu (ten jsem neštěstí dostal zpět ten samý den) – přes internet mohu ovládat své finance i bez OP, ale bez mobilu ani ránu.

0 1
možnosti

Na matriku není třeba jezdit - lze vyřešit korespondenčně. Doporučuji pořídit si osobní datovou schránku, ta zaručuje identifikaci odesílatele - takže pro kopii rodného listu by měla být postačující.

Jasně, kombinace chybějící občanky i rodného listu může být zapeklitá, ale i s tím by si měl úředník nějak vystačit pro případ vystavení náhradního dokladu do doby, než se věci vyřeší. Třeba také potvrzením přes datovku.

1 0
možnosti
Foto

NJn, byl to pech, pane Pechare. Ale poradil jste si skvěle.

Propojenost úřadů by fakt ušetřila spoustu času. Po manželovi tuhle chtěli po letech v témže zaměstnání maturitní vysvědčení, ačkoliv doložil diplom z VŠ. Samozřejmě ho nemohl najít. Tak si musel vzít dovolenou a ujet 70 km, aby mu po předchozí domluvě vystavili duplikát. Asi měsíc poté, co ho předložil, originál vysvědčení našel. Možná i Vy nakonec objevíte zatoulaný rodný list. Někdy se stává, že čím víc člověk hledá, tím méně nachází.... a pak mu pomůže šťastná náhoda.

1 0
možnosti
Foto

Kdo hledá, najde... něco úplně jiného. A často najde i to, co potřeboval, ve chvíli, kdy je mu to platné jak mrtvému zimník. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Ano zalohujte. Pred 15 lety jsem podcenila moznost vitu v PC a PC zavirovala trojskym koněm. Vysledek byl děsný přišla jsem o všechny data a zejmena o fotografie z dovolene v Dolomitech, kde jsem shodou okolnosti pujcila original zalohu na CD , ktere se mi nevratilo s vymluvou, ze jsem jej nepujcila - fitky byly luxusni Ale stacilo si udelat kopii . Takze smula a pro me pouceni - Mam vzdy nejmene dve zalohy a to mimo PC a radim to vsem dalsim a douhlas s blogerem pale. Nahoru !!

1 0
možnosti
Foto

Lidi se dělí na dvě skupiny: ty, kteří zálohují a ty, kteří ještě nepřišli o data.

Ano, zálohujte!

Někdy je to těžká volba: dám fotky z telefonu nebo kontakty Velkému Bratrovi (ale budou automaticky zálohované), nebo skutečně každý den, kdy jsem něco vyfotil nebo změnil, provedu zálohu ručně a nikdy nezapomenu?

Vaše data jsou to JEDINÉ, co nelze nahradit penězi. A přesunutí fotek (nebo čehokoliv) na externí disk není záloha!

0 0
možnosti
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 972x
Nehodný Kristův následovník, muzikant, graficky nenadaný typograf, básničkář a … nejste moc zvědaví?

Seznam rubrik